Thursday, November 26, 2009

jepun oh jepun...


dah dok kt malaysia ni apa lagi teringat la masa kat jepun tu ..

pada 19 nov 2009, bbrapa hari sblm balik msia, kak na aka tukang cap duit dengn murah hatinya nak belanja saya makan ..

makan apa ..??

sashimi ..

ha apa dia ..??

sashimi ..

sashimmi la ..
ala, ikan mentah itu ...

hehehh

tgk menu dulu ya ..




smbil2 tgk pemndgn ..

dh order semua tunggu la ...
 
smbil2 tu panaskan kaki atas karpet ajaib nih ..
kapet tu siap ada heater lagi .. rasa cm nk baring ja kt bawah tu masa sejuk2 tu ...


setelah bebarapa ketika, sampaila ...
 
jeng2 jeng .. ada sushi, tenpura, udon, salad, tofu, desert dan tak lupa teh suam ... hehehh




close up tenpura serta sushi yg mn penghuni tetapnya adalah ikan mentah .. yg purple sblh kanan sekali tu adalah sushi bertakhtakan terung ...


ni set sashimi .. ada nasi, miso sup, dan tofu .. owh, teh jugak!

 
close up sashimi ... huhhhh dare to eat???

tebal gila depa potong itu ikan .. penat den kunyah, dah la liat2 plak tu .. last2 telan ja .. mua mua muah ..
tak best pulak bila makan kali ke2 ni .. tak mo la lagi sashimi ni ..

terima kasih jela ya ..

huhuhuu

apapun, terima kasih yg tak terhingga pada tukang belanja ya .. sy cuma tak mo sashimi ja .. yg lain2 sy okay ja .. cthnya udon, sushi 100yen yg sedap itu-(terutamanya maki sushi bertemankan timun), tenpura, piza, spegeti etc ...



2 comments:

naba the mutant said...

apa kata kak na belanja pi kedai 100yen ja? tp 100yen je la.....hahah!

srar said...

boleh, boleh..sangat boleh..tp takkan utk 100yen ja?? huh, kena beli maki sushi yg timun tu lg la nmpknya.sbb ada 6ketul bbndg yg lain2..*_*