Friday, July 2, 2010

berprasangka baik la kita ya~

yaps,

saya akan terus berusaha,

saya akan terus telan apa saja dugaan, pahit manis sepanjang perjalanan hidup saya di bumi Allah ini,

saya akan terus bangun dan berjalan serta berlari setakat yang termampu saya buat,

pastinya saya akan berikan yang terbaik, 

terbaik untuk diri ini,

untuk semua orang,

bila kita dah berusaha, kita kena berdoa,

bila dah berdoa, kena la bertawakal dengan apa yang berlaku,

bila dah buat keputusan, maka kena la bertegas dengan segala keputusan yang kita buat tu,

ya, memang mudah untuk berkata-kata daripada melaksanakan sesuatu tu,

tapi kita PERLU berprasangka baik,

terutama sekali dengan tuhan, dengan Allah yang telah kita sandarkan segala doa dan harapan padaNya,

ingatlah yang Dia tak kan bebankan kita dengan beban yang tak mampu kita pikul,

jadi, bersabar la ya,

Allah uji kita supaya kita rasa susah,

manusia ni memang automatik akan ingat pada PenciptaNya bila dalam keadaan susah,

jadi, sesekali Dia akan susahkan kita supaya kita ingat Dia,

itu tanda Dia sayang kita,

oleh itu kawan-kawan semua,

~berprasangka baik la kita ya~


4 comments:

naba the mutant said...

InsyaAllah...UPSR pun bukan ka lebih senang dari SPM, so phd pun mesti lebih susah dr master la, ujian Allah pun sama mcm tu lebih kurang keadaannya....

srar said...

kna: yaps, truly true..
tp n3 ni takdak la kaitan sgt dgn hidup disini sbbnya Alhmdullah setakat ni hidup sgt dipermudahkan.. ;)

Siti Nurfazilah said...

chayok kak siti..rasa bersemangat blk ble bc n3 kak siti ni;)

srar said...

ila: tq3.tula, bagus la kalau n3 ni mampu bg semnagt kt awak..mari kita sama2 bersemangat k!