Thursday, January 7, 2010

tanjung dawai



salam semua
 hari ini kita jalan-jalan lagi ya...

ke mana?

tanjung dawai, yan, kedah


seprt tertulis ni la jeti tanjung dawai..




di sini, perkhidmatan bot sewa ronda ada di sediakan..

sewa sekali dgn drebarnya,

so, kemahiran mengendalikan sebrg jenis bot tidak sesekali diperlukan ya..


bot-bot yg sedia menanti utk disewakan..



org-org yg menantikan bot utk disewa...




dari jeti ni, kita boleh lihat pantai merdeka...

agak jauh jugak kan...

apa kata kita p tengok pantai merdeka secara dekat plak...

naik bot la kan..

tak kan nk berenang pulak..

bayarannya rm2 sekali perjalanan..

kami hari tu p ramai2 dlm 13 org, so kami sewa satu bot yg bayarannya berjumlah rm24 utk sekali perjalanan..~ala-ala private boat gitu~


ni la keadaannya di pantai merdeka..

ramai org..

maklumla cuti sekolah...




tengok! siap ada cap tapak kasut merata-rata...heheh




kanak-kanak riang ria bergembira...~bagus pakcik ni, tak lupa dia utk pantau keselamatan anak-anak dia~


canoe jugak disediakan..utk disewa yg pastinya...~sila abaikan tapak tgn itu-bukan milik sy yg pastinya, so, jgn dok cuba-cuba buang masa menilik tapak tngn itu ya~ *_*




boleh beli layang-layang yg sgt cantik ini utk main kt pantai ya..

cantik kt tempat ni..

seronok aja tengok..

walaupun tak ler dpt mandi manda kt situ, hati ttap rasa seronok...

malangnya,

tempat cantik ni tercemar plak dgn kedatangan manusia-manusia tak berakal...




buang sampah merata-rata,


sampai gagak boleh bermaharajalela...




hrmm,

ataupun,

adakah tempat-tempat org bawak naik ikan ni selaluya begitu? bersampah sarap dgn gagak-gagak segala macam...


haish, apa la nak jadik dgn pemilik-pemilik akal yg tak menggunakan segala akalnya utk kebaikan bersama ya..

apapun,

kita mesti sedar yg dunia ni bukannya diwarisi dari nenek moyang kita, tp sebenar-benarnya dunia ini hanyalah pinjaman dr anak cucu cicit kita nanti..

jadi,

sedarlah kita semua ya..




3 comments:

ibusinga said...

akal letak kat lutuit..

arip said...

maksud nyer pada waktu nenek moyang kite dulu.. dieorg pinjam dari kite kew?

srar said...

akak dokter: aah agak2nya akal diorg betui2 kt lutut kot..dlm tulang rawan..*_*

en.arip:kalo diikutkan begitula gayanya..nenek moyg kita pinjam dr kita, kita pulak pnjam dr anak2 cucu kita..kesimpulannya, dunia ini hanya pinjaman ^_^