Monday, January 11, 2010

sepetang di tanjung dawai...


kali ni cerita masih lagi berkaitan dgn tg dawai..

harap tak jemu la ya...

dlm perjalanan pulang tu, kami singgah utk menikmati pemandangan di tepi laut ini....


ada kelawar berterbangan...



 
yg ni tak tau la spesis apa..burung kot..




meriah betul suasana kt sini...

ramai sungguh manusia dtg...

cuti sekolah sama kot..

tu yg ramai amik kesempatan berehat-rehat dgn anak-anak, cucu-cucu...

dh penat-penat mendongak atau melangut, kami pon rehat-rehat la kt sini...

 boleh la pilih nak duduk cara bersila @ berkerusi...



sambil-sambil minum ini...waaa



alang-alang dah lepak kt kedai ni, maka order la banyak lg kan...

ada sotong goreng tepung, siakap goreng, tom yam

ada lg menu seterusnya...

tp tak tertangkap dh gambar...

dua-dua tangan dah comot bekerja keras mengerjakan ketam masak halia..

serta kerang bakar

sesungguhnya tempat ini sgtla best!!!

dan yg penting makanannya segar dan SEDAP!!!



warung maknjang ikan bakar warisan...

mmg best!!!

harga boleh tahan murah la..

dlm rm20 sekepala okay la kan utk berjenis2 lauk tu....

tempat plak selesa sgt...
 
lengkap dgn surau lg...

makan punya makan,

sempat la menikmati pemandangan matahari terbenam ni...



 
 
subhanallah...

what else should i say about this place..?

AWESOME!!!!






2 comments:

fieza said...

chadik, mmg cantik kan ciptaan Allah.. alhamdulillah..
lau nak try makan mee udang, leh try pulau sayak,kuala muda. ikan bakar kt penang leh try teluk tempoyak..

srar said...

aah kfiza betui tu..tmbh2 bila kt tepi pntai mmg la cantik dan terserlah keagungannya...
~pernah dengaq jugak crita pasai mee udang tu cuma tak berkesemptn ja lg nk p..takpa bleh masuk list..=)