Monday, February 21, 2011

kotatsu

my own kotatsu
 walaupun rumah saya kecik sekangkang kera saja saya tetap nak sempitkan lagi dengan kotatsu ni..yela, rasa macam pemalas sangat bila asyik baring-baring atas perut ja hari-hari...bila musim sejuk baring-baring masuk futon, terus tertido..benci benci benci tau..
disebabkan itu, beli la kotatsu ni supaya boleh duduk elok-elok buat kerja, tak la lagi melingkaq macam ulaq sawa..

"A kotatsu (炬燵?) is a low, wooden table frame covered by a futon, or heavy blanket, upon which a table top sits. Underneath is a heatsource, often built into the table itself.[1] Kotatsu are used almost exclusively in Japan, although similar devices are used elsewhere.-wikipedia"

bawah kotasu tu ada heater ni..yang saya beli ni electric heater..memang terbaik la!
puas hati dapat duduk sempurna sambil panaskan kaki dalam kotatsu ni..baru la rasa macam manusia sempurna bertulang belakang, boleh duduk baik-baik tanpa berguling melingkaq tak ketahuan hala lagi =)


4 comments:

Qays said...

memang tak leh nak apply kat minangkabau ni ! hahaha

afendi ariff said...

baik2 short sat gi....heh!

Zaihana Rahman said...

jepun banyak invent barang - barang yang sangat praktikal kan? baguss

srar said...

qays: mmg jelas lagi bersuluh la tak boleh pakai ni..haahhah

afendi: tula, takut jugak tu..
tp meja ni mmg best la pakai masa winter...bnyk kali dah terlena bwah meja..hahah

mie: aah, sy suka tengok website nissen.mie bolh bukak n cuci mata 8) besttt, diorg jual brg2 yg mmg praktikal dan sgt cantik..rasa mcm nk beli semua ja..hehehe