Saturday, May 22, 2010

mari kita tengok~

minggu lepas saya cuba-cuba la tanam bawang putih dan bawang merah yang saya bawa dari malaysia hampir 2 bulan yang lepas. sebabnya, bawang-bawang ni  dah tumbuh walaupun saya dah simpan dalam peti sejuk..

memandangkan dia dah nak hidup sangat saya pun tumpangkanlah dia dalam pasu mawar tidak berduri ni..

tengok-tengok aikk..

hidup sikit punya baik tu..

memandangkan bawang-bawang tu tunjukkan kesunggguhan untuk hidup maka saya pun dengan rela hati p la ke kedai untuk beli rumah baru untuk dia..

nila hasil 'shopping' untuk hari ni...

meh kita sama-sama tengok berapa lama pokok ni boleh bertahan..

pokok ros kuning tu 'recover' balik dari koma lepas ja dapat rumah baru..

bawang ni tak tau la cam mana..
 ~yeee, dah dapat rumah baru~

sama-sama jugak kita tengok berapa lama tuan punya pokok-pokok ni berjaya merajinkan dirinya bertani ni...

hahahaahh!

2 comments:

Nur Hafiqa Sabarani said...

bagusla tu kak CT,nant x yah bli kat kdai dah,petik je kat balkoni..hehe..ingat nak buat jgak la kt rmh,tanam sayur.

srar said...

hehehh, bolh la sikit2 iqa..buat kawan masa bosan..syok jugak dok tengok hari2 diorg ni mmbesar..
~sayur? best gak tu..tanam sikit2 tp bnyk jenis..senang ja bila nk makan..