Wednesday, October 20, 2010

senangnya dalam hati

 senangnya dalam hati, bila pokok cabai ku menjadi..
hahahhaha,
yo yo oo ja
tapi apapun, syok gak tengok bila pokok yang ditanam dari biji ni akhirnya dan tunjukkan hasil..
tak banyak la buahnya tapi tetap rasa seronok

sebenarnya sy dah give up dan malas dah nk tengok
dah lama gakla tak layan pokok2 ni..
tambah2 plak bila sejak kblakangan ni cuaca makin sejuk, jd tingkap pun dah jarang bukak, 
bila hujan hermm lg la malas nak tngok pokok2 ni..

masa bercuti berhari-hari di tokusshima hari tu pun, pokok2 ni memang tak berjaga..
bila balik tu nmpk layu ja..ada daun yang dah luruh terutama di sebelah bawah...
kesian tengok, jadi siram2 gakla..tu pun selang2..
sekali baru2 ni terkejut tengok ada bunga..
pg beberpa hr lepas dah nmpk dah buahnya..

kecik kemetot ja lagi..tapi dah cukup untuk menggembirakan hati!

~lalalallalalalallal~

3 comments:

naba the mutant said...

senangnya dlm hati, cabai tanam sndiri...."nyanyi Ikut rentak lg P ramlee" hehehe!

srar said...

hehe nyanyi jgn tak nyanyi kna..lgpun, dah kurang stress dah kot lani kan..(>.<)

naba the mutant said...

stress nak adaptasi kehidupan baru di tempat lama....stress gak oooiiii! :)