Saturday, October 16, 2010

delima

 banyakkan buah delima ni? ada dalam 2 pokok delima dalam kampus ni dan dua-dua pokok tu berbuah dengan lebat..geram tngok..
teringat dulu di rumah arwah pak tih ada gak pokok delima ni..kecik ja dan buah pun ada la sebijik dua..bila tengok buah-buah ni aishh geram aihh


yg ni dah merekah dah..tak berapa sihat agaknya..
banyak gak yg luruh bersepah atas tanah..
yg tak luruh makin memerah ja hari demi hari..
yang bestnya saya dah ambik satu biji, hhahahaha
sedap!
lani dah banyak dah yg merah dah..tunggu sikit lg nk p amik lg la...
rasanya org kt kampus ni tak brapa biasa makan delima..
hari tu masa sorg labmate (bukan org jepun) amik dan bwk ke lab, labmates lain yg jepun semua macam pelik dan tak tau kata leh makan..ish3


3 comments:

Fith said...

wahhh bestnya delima,mahal ni klau kat supa.org jepun tak kenal sgt kot ek buah ni,tu yg diorg tak ambil pun.rugi pulak dibiar gugur mcm tu saja...

fiezaradzi said...

oo.. org jepun tak makan ek buah ni? pastu dorang tanam buat pe? buat rnd ke? hehee.. kasi post sini sikit..

srar said...

k.fith: betoi3..buah ni mmg memang mahai.agaknya la kot org2 disini tak reti nak makan.takpa2 saya ada, kompem tak rugi punya..hehh

k.fiza: upppss ibu mengandung sudah teringin ka? aishh nmpk gayanya kena mntk en.hafiz blikan jela, bukan apa takut tak sampai kalau pos. >.<
-depa tanam mgkn sbb rasa mcm exotic kot pokok ni..buah cantik, merah ja bila masak..