Saturday, November 13, 2010

yong tau fu

yong tau fu
 tudia..menu dinner hari ni..yong tau fu campak2..siap berasap-asap lagi tu..panas dari periuk..hehehe
resepi saya amik dari ros, jintanmanis..terima kasih ya 8)

kangkung tu kalau perasan la kan, kesinambungan dari entry sebelum ni..jadinya dah lama dah dia dok tersimpan dalam peti sejuk, dah sampai layu lembik dah..tapi yong tau fu punya pasal sedap aja rasanya..masih terasa seperti kangkung..hehehe

tak sangka senang jugak buat yong tau fu ni..ingatkan susah..sekali cet, 15 min dah siap..rasa tu ada la sikit kurang sana sini, tapi seperti biasa la kesempurnaan tu tak penting, yang penting berjaya cuba..

utk kuah, saya masak 2 sb cabai serbuk+air..masak agak2 sampai cabai tu masak.+ belacan sikit. pastu masuk kurosato (agak2), garam, masak smpai mendidih, kacau2, last sekali masuk bancuhan tepung jagung..kacau2..siap..
sedia utk dimakan..ni kalau beli kt pasar mlm ni mau kena sampai 6-7hinggit!






                                                                               

4 comments:

Fith said...

wahhh nampak sedap!
dah lama tak jumpa kangkung kat sini,takleh laa nak buat.takde kangkung tak sedap kan...

yanie said...

waa, nampak menyelerakan...
pandai zila masak..hihii...

Siti Nurfazilah said...

sedapnye..bole try ni:)selamat hari raya aidiladha kak siti

srar said...

kfith: aah, mesti ada kangkung baru sedap..tp tula kangkung susah sgt nk jumpa..species yg mmg rare la di sini..heheh

yani: nmpk je mcm best..hrmm bab rasa sedap ke tak tu tak tau la..nnti2 kita buat ya..

ila: boleh2 try..boleh dpt lg bnyk.puas dpt makan bnyk2..aah, selamat hari raya aidiladha utk awak jugak..