Thursday, September 23, 2010

rumah terbuka~

salam semua,
rasanya tak terlambat lagi kot nak ucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin kepada semua..
tahun ni pertama kali beraya diperantauan..
tapi dapat juga la merasa balik kampung sebabnya saya ke Tokushima untuk beraya bersama dengan kak na saya..
raya yag terakhir utk kak na di jepun ni..dah hampir tamat dah perjuangan kak na di bumi jepun ni..alhamdulillah..TAHNIAH ya kak na 8)

sempena syawal ni saya pun rasa amat teruja untuk buat rumah terbuka walaupun saiz rumah agak kecil dan tak berapa selesa saya berusaha juga menjemput 2 orang labmates yang mana salah seorang dari mereka bawa sekali isteri dan anak keciknya..


dressing for nasi lemak
seperti biasa, saya mesti masak nasi lemak dan laksa 8)
dressing for laksa
laksa tu dari malaysia...ada lagi separuh bungkus simpan untuk hari-hari teringin..
keseluruhannya, sangat berpuas hati dengan rasa nasi lemak dan laksa..boleh buat lagi nanti..tap mungkin lama lagi kot..nak buat nasi lemak daun pisang la pulak..kena p ueno la kot cari daun pisang tu..

as return, dapat pulak buah tangan ni..
bukan makanan ni ya..tapi ni sabun..cantik dan wangi sungguh sabun ni..memang tak pakai la jawabnya..
ada peach, apple, kiwi, orange, dan juga pear..

..apapun, raya tahun ni pun tak kurang meriahnya disini walaupun tak sambut la sampai sebulan..

okay jugak tu sebabnya ni la masa yang sesuai dan terbaik untuk kejar puasa 6 kan..?


2 comments:

Siti Nurfazilah said...

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin kak siti;) sedapnya nmpk makanan berhias kak siti ni..mst rasenye pon sedap..hope kak siti happy slalu..merase jgk beraye diperantauan..bilela turn sy pulak..hehe

srar said...

iAllah, ada rezeki ada la nnti..susah2 beli tiket dtg sini smbut raya ngn saya..nak? heheh