Thursday, August 12, 2010

posto lagi

two big boxes received last saturday noon.
salam semua,
saya dah terima benda baru dlm hidup saya hari sabtu lepas..ye ye best best..sangat sesuai dekat-dekat nak sambut ramadan dan raya kemudiannya..nak tau apa dia?

it's a microwave oven bought from amazon.jp. not really cheap but for me i would say that it is very affordable. it's a new one and seems to be perfect for me..but the only problem i am facing now is how to handle this equipment since everything is written in japanese even the manual is totally in japanese..
it looks so great! i am so excited!
tandoori chicken!
heheheh, walaupun tak paham apa yg ditulis di oven tu, tp alhamdulillah terima kasih ya Allah utk akal fikiran yg Engkau bagi ni ya Allah..
lepas on ja oven tu, terus saja pandai..hahahahh..
sebenarnya takla 100% tak paham kan..yg ditulis di situ dalam tulisan kanji dan katakana pastinya membawa maksud oven, pastu renji bermaksud microwave..kanji utk minit dan saat dah biasa tengok dah..so, boleh agak2 la sikit2..

sebagai ganjaran, dapt la guna untuk panaskan ayam tandoori tu..
panaskan tau, bukan masak..

hehehhe
~perasan tak kotak yg sebelah bawah tu? kotak tu ada barang2 makanan dari kedai halal di tokyo..saya main pesan online ja senang tak yah p kedai...so, ayam tandoori ready to eat to adalah antara barang2 yg ada dlm kotak tersebut.. 

^.^

salam ramadan semua
semoga tahun ni lebih baik dari tahun2 lepas

3 comments:

naba the mutant said...

Fuh! Cantiknya oven microwave...canggih! baru lg tu...masih berbau kedai...
owh! tandoori chicken! :) kak na bangga! ;)

dok kt jepun ni, klu boleh wat kerja dr rumah, mmg xyah keluaq rumah...main order ja....boleh putih serlah la xkena matahari....hahaha!

afendi ariff said...

ceh!mati2 igt masak sendiri...
heh!

srar said...

kna: heehe mesti la bau kedai lg..esok2 kita masak bg dia bau belacan plak..hahah..ya, cikgu kna patut rasa bangga..sekali ajaq ja terus pandai..hahahaa..tp betulla yg best di jepun ni adalah sistem penghantaran depa ni sgt bagus..senang nk order brg2, siap bleh pilih tarikh n waktu pnghantaran lg..mmg putih serlah la pas ni..

afendi: hahhaha, besa la tu..sekali2 makan mknn yg org dh masak syok gak..