Wednesday, September 9, 2009

review buku 1

hi...

hari ni saya nak crita sikit berkenaan satu buku yg sedang saya baca skrg..buku yg menyebabkan saya dgn murah hatinya melelehkan air mata..bukan kerna sedih tapi kerna terharu..Prof Muhd Kamil Ibrahim, penulis kpd buku Travelog HAJI ini berjaya menceritakan setiap babak yg berlaku dgn ringkas tetapi sangat berkesan.Setiap apa yg diceritakan berjaya menarik perhatian pembaca utk membaca dan terus membaca..Setiap apa yg diceritakan membuatkan kita sentiasa berfikir dan sedar betapa jelasnya kasih dan sayang Allah pada hamba-Nya yg betul2 yakin dan cintakanNya...ya, bila baca buku ni hati terasa seperti di tarik2 utk ke sana..mmg tertarik..tp cukup bersediakah aku..?? mampukah aku menghadapi cabaran yg bukan calang-calang org mampu tanggung..??..hrmm cukuplah sekadar soalan tertulis di sini..jawapan, biarlah masing2 berfikir dan terus berfikir...apa yg pasti, tuntutan kpd rukun islam yg kelima ini bukannya perkara yg mudah dan boleh dipandang ringan...

kpd sesiapa yg merancang utk membeli dan memiliki buku yg bagi saya sgt berbaloi ni, bolehkan dapatkan di sini..
(ini bukan iklan berbayar ya..sy cuma nk berkongsi sj apa yg sy rasa)

~Terima kasih Prof Muhd Kamil utk buku ini~
~terima kasih juga utk adilah bg sy pinjam buku ni..ya, pastinya sy akan dapatkan buku sy sendri, InsyaAllah ;)~

4 comments:

naba the mutant said...

oh! ila, mmg sunnguh ilmiah dan ilmuan anda....kak na pun tak penah baca lg buku ni (hint: bawak mai la sekali lps nih no)

si.ra said...

hehehe biasalah saya..skema! ahhaha

Anonymous said...

chadik..buku ni bukan saja berguna utk menunaikan haji, tapi penting juga sebagai motivasi untuk kehidupan seharian.

kitaorg dulu pnh invite prof kamil bagi talk sempena maal hijrah tahun lepas@2 tahun lepas di uitm. sungguh dapat ilmu yg berguna dari beliau.

Anonymous said...

anyway, its from me..
~ayongafzan@riza~